søndag den 27. oktober 2013

Det bedste 80´er Kys i verden.

Som alle andre normale mænd, elskede jeg da Sex and The city kørte hen over skærmen. Specielt tøjet, skoene (også selvom jeg ikke selv kunne gå i det), kærligheden og ikke mindst New York stod malet som en drøm at skulle opleve.  Har nu oplevede den nogle gange og kan kun anbefale at man ser den mindst en gang i sit liv, hvis man har muligheden for det. 

Når men nok om rejse og opleve, den her blog er jo om at bage. Men hele forhistorien, lægger op til det jeg bager idag. Jeg er faldet over en serie der hedder The Carrie Diaries, og ja den er sikkert produceret med yngre mennesker i tankerne men trods det sluger jeg den råt. Den handler nemlig om Carrie Bradshaw præ NY, første kærlighed og så er den total nem at glo uden at man skal tænke helt vildt meget.

Når men tilbage til bageriet, den forgår i 80´erne, musikken er 80´er inspireret og ikke mindst maden. Pludselig sidder de og gnasker i kyskager som de var dengang, lyserøde og total giftige på den gode måde. Så den laver jeg så idag, dog godt nok ikke lyserøde men med lakrids, men tror nu ikke de bliver mindre giftige af det. 

Opskriften er :
  • 3 æggehvider.
  • 75 g flormelis
  • 2 spsk. lakridspulver.
  • Evt. Lakrids sukker til at strøg over dem. 
Nu skal du bare:
  1. Piske hviderne stive, hvilket tager ca 5 min (gammelt trick er at du kan vende skålen på hovedet, over dit eget hovede uden at de ryger ud)
  2. Flormelis og lakridspulver sigtes i.
  3. Ved nu det hele sammen, forsigtigt til det er en jævn masse.
  4. Marengsen kommer du i en sprøjtepose eller plastikpose, og sprøjter dem ud på din bageplade.
    • Har du en sprøjtut til din sprøjtepose, brug en med stor stjerne åbning. Brugte en lille, og som du kan se på biledet kom de til at ligne små (indsæt ord).
  5. Bages nu ved 100 g i ca. 1 time i en forvarmet ovn (dog kan bagetid variere, det kommer an på størrelsen)
    • mine tog 1 1/2 time at bage, men de var også forholdsvis store.
  6. Tag dem ud og afkøl 
  7. Spis :), gerne til den her.  
Tjek em out:












Ingen kommentarer:

Send en kommentar