lørdag den 26. oktober 2013

Den Lyserøde Kage......Epic Fail!

Fik en lille udfordring eller retter sagt, jeg spurgte til en lille udfordring som jeg kunne lave i weekenden. Den kom til at lyde på, "Kage til en pige der fylder 3 år". Farven valgte jo nærmest sig selv, så var det bare hvilken form for kage.  Var ude i alle mulige former for vandbakkelse, tørkage bund, drømmekage bund osv., endte dog med at lave en ganske normal sandkage bund. 

Kagen skulle smøres ind i hvidt glasur, og derefter dækkes til med lyserøde halve Macaroons. Så igang med at svinge mel, sukker, smør og sprøjtepose. 

Dejen blev fin til macaroons (synes jeg da), og dejen til kagen blev god lyserød så alt i alt en god start. Nogle timer senere var de forpulede macaroons færdig, og lignede modersmærker der var blevet bleget af at svømme i for klor holdig vand. Derefter kom kagen ud, og allerede da jeg tog den ud af ovnen kunne jeg dufte der var et eller andet helt galt. Lod alt køle af, og begyndte at bygge kage.......

Færdig blev den, og tror også at iden til kagen var god. Problemet var nu bare, at den smagte af absolut INTET. Det var lidt som at stikke tungen ud når du cykler, og tro på at luft har smag (det kan dog ske at smag kommer flyvende ind i munden på dig, dog ved uheld og så er der smag). 

Ihvertfald så viser det her bare at det ikke er hvergang det hele går som det skal, uheld sker og synes også det er noget man skal vise frem. Der er ingen som slipper gennem livet uden lidt eller meget modgang, og lige pt. idag var min modgang den LYSERØDE KAGE fra et vis sted.

Tjek billederne, det ser faktisk ikke helt ringe ud..... Men fy for den:







Ingen kommentarer:

Send en kommentar